Monthly Archives: October 2008

my favourite past time

i spent my whole deepavali day finalizing the crucial budget.do some research googling.some calculation…
.
.
.
.
.
.
whoooaaa it sure does require lots of money to unite 2 souls huh?

nevermind.glad that he’s very helpful.and understanding *wink*

next up…list of invitationsss…

oh Allah please make this easy for both of us. Allahumma yassir wa la tu’assir! Amiin ya Allah..

return of the nephewss

hehe.entri sebegini hanya akan muncul ketika saya rasa amat rindukan mereka.kadang2 sebab baru nak transfer gambar dalam laptop.ada la terselit muka2 comel ni.buat saya hepi dan rindu secara mandadak.hehe.ayat….kalah makbapak diorang.

athif

haaa…ni anak buah no 1.nama ‘athif tapi kat rumah diberi gelaran abg.kadang2 abglong.umur dia lagi 4 bulan nak masuk 3 tahun.uuu…cepatnyaaa..bg saya, dia ni bijak untuk kanak2 sebaya dia.walaupun dia agak lambat bertutur, tapi sekali dia mula dapat cakap, semua perkataan keluar dari mulut.hehe.

ada kawan saya tanya, “kenapa pakai beg..nak pegi mana…?”.ya, dia pakai beg galas untuk losses bag nya.dia tiada lubang buang air besar semenjak lahir dan sehingga kini losses nya akan keluar ikut lubang stoma yang dibuat di bahagian pinggang.kalau ditanya orang bagaimana keadaan athif sekarang, kami lihat athif seorang kanak2 yang gembira dan kadang2 kami lupa yang dia ada penyakit tersebut.he almost like any other kids.dan saya harap dia akan terus gembira,walau apa pun yang terjadi di masa mendatang.amiin:)

‘athif paling suka tengok tv atau layan youtube.rancangan kegemaran tak lain adalah ultraman, upin&ipin, atau wonderpets.sampaikan wan/atok/mak/bapa sedara semua pun tumpang layan dan hafal lagu.hehe.

sekarang ‘athif dah pandai cakap.semua yang dia dengar dia akan ajuk.kalau kami adik beradik panggil wan nya ‘mak’..dia pun akan ikut panggil ‘mak’ walaupun dia sepatutnya panggil wan.oh, perkataan kegemaran dia adalah ‘tak naaaak’.kadang2 dia cakap ‘tak boh’.hehe.kan ibu dia asal terengganu.sekurang2nya ada la satu loghat ganu yang tumpah kat ‘athif 🙂 contoh ayat : “tak nak adang” yang bermaksud “tak nak maklang“.haha!jgn slh fhm.dia mmg taknak dgn semua org.harapmaklum.

faqeh1

ok.kisah kali ini adalah kesinambungan dari ini .faqeh dah besar!dan makin berat!!umur faqeh dah masuk 7 bulan.belum ada gigi.belum boleh jalan.tapi kalau letak dia kat lantai, dia akan merangkak ke mana2 sahaja.kawasan kegemaran adalah soket2 dan plug2.oh,panjat tangga pun dah boleh.bahaya sungguh.paling kelakar kalau dia tidur telangkup, tiba2 terjaga, terus bersedia untuk merangkak.hehe.nampak gambar atas tu, kena tahan dia untuk dapatkan shot.dia taknak ambil gambar dalam keadaan duduk atas riba.memang tak boleh duduk diam.hehe.faqeh ni jugak tak takut kucing.tak macam maklang dia.oh, tapi tak sempat ambil gambar dia dengan cheetah(nama kucing kat rumah kami). tunggu entri sambungan ya..*berdebar tak?*

—————————
kesimpulannya, memang meriah dengan ada 2 budak comel ni kat rumah.kalau keluarga abang saya nak pulang kampung kakak ipar saya di dungun, pasti kami mati kutu nak buat apa kat rumah.sekurang2nya kalau mereka ada, boleh menyakat melayan budak berdua ni.hehe.semoga athif dan faqeh membesar dan jadi anak yang soleh yaa…mwah2

p/s: ok nak rileks2 tengok prison break.weehooo~

tentang mengidam

untuk pengetahuan satu dunia semua, saya mengidam pizza dari pagi tadi

maka,pulang dari pejabat tadi, sesampai di bilik, saya terus pergi ke sini dan mengorder seperti berikut… *harus buat promosi lagi kannnn*

pizzahut

setengah jam berikutnya,tibalah yang ditunggu sejak pagi…ehehehe

piza

hehe.ye,saya makan seorang.habis pulak tu. tapi untuk pengetahuan semua, sesudah cebisan terakhir, saya rasa macam taknak makan pizza hut untuk sebulan seterusnya.haha..

bukan apa, sejak selepas raya,saya dah tiada teman makan malam kerana semua rakan saya telah pulang ke pejabat di kl.setiap malam saya akan order makanan dari roomservice sampai menu tu saya dah hafal.pathetic kan.pastu makan sorang2.double pathetic.

maka hari ni cuba kelainan sikit untuk kebahagiaan perut, tu yang ke pizza hut tuh.walaupun masih makan sorang2 huhuhu…

okay cukuplah entri makan malam.esok entri sarapan pulak.

p/s: lagi 3 hari.awat la payah sgt nak habis puasa enam tawun ni huhu

monologue

dear diary,
last 2 days was fun.love it to bits.though not so tight up
with office work but I find myself smiling all day long.ehem.thanks for everything.safe journey back to KL yah..

lotsa luv

click here for more details

nota : penerimaan bergantung kepada interpretasi pembaca.harap maklum

the ‘twins’

my 8th and 9th siblings..

8. siddiq
9. sofiyyah

my dear bro n sis.they’re both so close to each other.she admires him.he freq teases her.n they’re even classmates for 2 yrs now.no!they’re not twins.we dont have twins in the family,mind u.siddiq took tahfiz and cut long story short, they’re both sitting for PMR this year, starting today, inshaAllah..

but..

12 Oct, 1:38pm, 1 New Message from Abah,
siddiq admitted, wad denggi, wad G2, platlet count dia turun dr 115 semalam ke 85 tadi. so dia ambil pmr kat sini jelah..”

yes,ppl.he will still sit for PMR(alhamdulillah) but at the hospital whilst my sis at the school.she phoned us from school 2 days back to check for his bro’s condition when suddenly she bursted into tears hearing that the bro might need to admit to hospital.all of us were touched to hear she cried.huhu.*ok, am still crying.deymm*

hope siddiq will recover soon and sofiyyah wont get distracted with her abg’s health condition.they’re both intelligent students and they’ll definitely do well in this PMR, regardless.strive hard,pray hard, flying colors inshaAllah…

note : i always believe in blessing in disguise..

holiday ends

work is too demanding

am supposed to go back to kl office on thursday and back to jb next monday.however my phone kept on ringing be it from my bosses, my colleague at offshore, the vendors, mmhe ppl since yesterday morning.i was still sleeping mind u.and emails, takyah cerita lah.

and earlier this afternoon
+ i got an sms from my site boss, “there are piles of electrical as built drawings at yard. you want it to be courier to kl for sign off?”
+ a call mentioned that we have to arrange an early vessel to send materials offshore so as to utilize the current shutdown window
+ an email saying that i have to attend a crucial meeting with the bintulu contractor this thursday at site office

next thing i know, i called the site office secretary to arrange for my flight back to jb tomorrow—-

hope everything goes well when i reach site office on thursday..

back to work,huh?

new look

hoh.u might hav diff opinion.i dun like it very much either.but once in a while..apa salahnya..hehe
i’m so done with the script editing tho…

sape nak offer design skin angkat tgn!! *huhu*