Daily Archives: September 2, 2014

Tentang Penyusutan Kolagen

Saya pernah bercerita mengenai kolagen di sini. Saya ada buat pembacaan tambahan yang bagi saya input yang sangat menarik untuk dikongsikan!punca-kulit-berkedut

Tahukah anda yang kira-kira 25-35% daripada jumlah keseluruhan protein di dalam badan terdiri daripada kolagen dan 80 peratus struktur kulit terbentuk darinya. Ayat mudahnya adalah kolagen ni merupakan sejenis protein dalam badan. Kedutan dan garis halus yang terjadi pada wajah kita contohnya adalah berpunca dari kekurangan protein yang dinamakan KOLAGEN tu.

Seawal usia 35 tahun pembentukan kolagen dalam tubuh kita terhenti sepenuhnya. Ada satu lagi artikel yang saya baca kata sejak umur 30 tahun lagi. Oleh sbb itu pada usia 30 keatas ni proses penuaan menjadi lebih cepat ie kulit kering, garis halus, dan masalah kesihatan mulalah menjelmakan diri eg mata rabun, sakit lutut, dsbg. Orang selalu ingat kolagen ni untuk kulit je kan. Tapi sebenarnya ia sangat penting untuk sendi, tulang, otot mata, dan organ lain dlm badan.
Maksudnyakan korang, SUPLEMEN kolagen amatlah diperlukan terutamanya apabila umur anda sudah menjangkau 30-an. Bila dah jadi pengedar Shaklee ni barulh saya buka mata sikit berkenaan kepentingan kolagen. Masa beberapa tahun dulu saya memang tak faham kenapa sana sini orang bercakap pasal kolagen haha. Better late than never ye tak.

Mungkin ada yang cakap “takpelah kolagen dah stop terbentuk umur 35tahun. ada lagi ni yang tinggal dalam badan. cukup agaknya sampai bergelar warga emas nanti..”
Oh anda mesti bertambah terkejut dengan fakta seterusnya ini : ketika umur 25 tahun hakikatnya kolagen sedia ada itu menyusut sebanyak 1.5% setiap tahun. Umur 40 tahun pula susut 30% setiap tahun. Umur 60 tahun susut 50% pula setiap tahun. Jadi mana mungkin anda menidakkan keperluan suplemen kolagen diambil setiap hari untuk memastikan kulit, rambut, kuku, sendi dsbg kekal di umur 20-an.

Sebab tu kita lihat wajah kita selepas 30-an makin ketara penuaan tu dari tahun ke tahun. Walaupun secara zahirnya tak ketara, tapi tuan badan je yang tau betul tak. Makin lama tempoh masa depan cermin sebab dok belek muka hihi.

Jika azam tahun 2014 anda adalah untuk kelihatan lebih muda ataupun mahu kurangkan mekap tebal, maka sangatlah sesuai dengan PROMOSI SEPTEMBER 2014 iaitu Shaklee Collagen Powder beli 6 percuma 1!! Anda beli satu set promo ni terus dapat keahlian Shaklee secara PERCUMA! Saya yakin dengan pengambilan satu set ini secara konsisten dan berterusan, menjelang 2015, anda mungkin kelihatan lebih muda dari anda ketika Januari 2014 yang lepas.

Nak cuba? Hubungi saya sekarang!!

Kausar | SID 907655 | 0122635678 (sms/whatsapp) | COD Shah Alam & KLCC