Ketuk-ketuk Ramadhan

Tahun ni tahun ke-4 kami puasa berjauhan.  Tahun ke-2 husben Ramadhan di KK. And me? hmmmmmmmmmmm. Moga dipermudahkan…

So mengikut pengalaman yg lepas, keadaan trafik kat KK bulan Ramadhan sama je macam kat KL. Sian husben nak masak tak sempat. Tapau kat bazar pun jem lagi dgn juadah bazar tak macam kat kl. So kebetulan duk KK cuti ni lama sikit so masakkan siap2 lauk Ramadhan untuk suami nanti…

Taklah variety sangat. Kari ayam, masak lemak cili api daging, kurma ayam dan sambal ikanbilis. So dia tinggal masak nasi n topup je lauk sayur ie potong timun ke goreng telur ke…

Hasil bersilat kat dapur 4 hari berturut, dapatlah 13 paket lauk. Nanti rotate2 la ye yang. Tu kira utk weekdays je buka sahur sebab iols tau wiken dia balik kl 😇😇 cukuplah utk 3wks sebab lepastu nak rayaaaaaaa

So kita yg puasa kat KL ni peciterrrrrr hahaha. Nnt la pk yg pasti kul 4 kita zasss balik amik anak2 😆😆

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*